Nadané děti
Jednou z vlastnostÃ, kterou se nadané dÄ›ti vyznaÄujÃ, je vysoké emoÄnà prožÃvánà vÅ¡eho. NadÅ¡enÃ, pokud se vrhnou do Äinnosti, která je zaujme, je neobyÄejnÄ› silné. Už u tÅ™Ãletých dÄ›tà lze vypozorovat, že pokud je hra zaujme, ostatnà svÄ›t pro nÄ› pÅ™estane existovat. Je jenom na rodiÄÃch, jestli je v jejich Äinnosti budou podporovat a nechajà je pronikat do poznánà okolnÃho svÄ›ta podle jejich volby. Anebo je budou od vybrané aktivity odtrhávat. A protože se tyto talentované dÄ›ti uÄà rychle a rády, jejich rozvoj je velice progresÃvnÃ. UrÄitá nenasytnost po vÄ›domostech, ve kterých se chtÄ›jà soustavnÄ› zdokonalovat, je obdivuhodná. Mnozà už ve ÄtyÅ™ech letech umà ÄÃst.
A tak si zaÄÃnajà doplňovat potÅ™ebné vzdÄ›lánà v dostupných knihách. Rovněž trpÄ›livost okolà tÄ›chto dÄ›tà bývá Äasto prozkouÅ¡ena. VÄ›tÅ¡ina tÄ›chto dÄ›tà má bÄ›hem dnech mnoho otázek, na které vyžadujà okamžitou odpovÄ›Ä. A nepÅ™estanou, dokud ji nedostanou. Rovněž experimenty, kterými se snažà pÅ™ijÃt na kloub vÄ›cem, nebývajà Äasto patÅ™iÄnÄ› ohodnoceny. ObzvláštÄ›, když laboratoÅ™ vytvořà mamince v kuchyni. A divà se, že z toho nemá radost. ÄŒi tátovi v jeho dÃlnÄ›. TÃm, že tyto mimořádnÄ› nadané dÄ›ti majà odliÅ¡né vnÃmánà svÄ›ta a oproti svým vrstevnÃkům jsou vnÃmavÄ›jÅ¡Ã, Äasto pÅ™ekvapujà svým soucitem s ostatnÃmi a silnÄ› rozvinutým smyslem pro spravedlnost. Mnohdy tak pÅ™ipomÃnajà malé dospÄ›lé.
Slonà paměť tÄ›chto dÄ›tà jim umožňuje si zapamatovat velké množstvà informacÃ. A to do nejmenÅ¡Ãho detailu. Mnohé si už v raném vÄ›ku osvojà lehce i cizà jazyk. Ono jim to jde samo. Kamarády si tyto dÄ›ti Äasto hledajà mezi starÅ¡Ãmi spolužáky. Se stejnÄ› starými se necÃtà dobÅ™e. Po nástupu do základnà školy bývá velkým problémem, že jsou v běžném uÄivu hodnÄ› napÅ™ed a opakovat stejné vÄ›ci je nebavÃ. A tu je potÅ™eba, aby uÄitel dokázal pro tyto dÄ›ti vytvoÅ™it individuálnÃm pÅ™Ãstupem prostÅ™edÃ, ve kterém se budou i nadále rozvÃjet. A neustrnou ve svém rozvoji. TÃm, že jsou perfekcionisté, je jisté, že se budou snažit být ve vÅ¡em nejlepÅ¡Ã i po pÅ™estupu na stÅ™ednà školu. A pozdÄ›ji i na té vysoké. PÅ™ejme jim to, oni to svÄ›tu vrátÃ.