Škoda Kamiq
Kamiq 1,6 TDI stavěný na MQBA platformě, disponuje 400 litry zavazadlového prostoru, což je o trochu méně než Scala, za to dostala přidáno na vnitřním prostoru, kdy se i zadní sedadla vejde pohodlně vyšší člověk, který má nad hlavou stále hodně místa i když má nad sebou střešní okno a roleta. Kamiq tak nabízí vyšší posed a prostorově větší interiér. Výrobce chytře vyřešil dostatek prostoru nad hlavou systémem stahováním okna i rolety ke předním sedadlům.
Na místě řidiče je pohodlné elektronicky výškově nastavitelné sedadlo, které je i na místě spolujezdce, ovšem tam je pouze manuálně ovládané. Napravo na palubní desce je multimediální panel s mnoha funkcemi. Ovšem jako velké mínus lze podotknout, že chybí rychlý režim ovládání klimatizace, a je nutné, jít do menu panelu, a poté ji lze několika kroky libovolně nastavovat.
Vrcholná verze multimediálního panelu Amundsen má vzdálený přístup do vozidla, on-line navigaci, internet s vestavěnou datovou sim kartou. Hlasové ovládání zajišťuje asistentka Laura, která se aktivuje pokynem OK Lauro, ta odpovídá Ano prosím. Většina vyhledávání souvisí s navigací, a tak pro představu, řekneme-li například dochází mi benzín, asistentka vyhledá na panelu čerpací stanice v nejbližším okruhu.
Pod panelem najdeme bezdrátové nabíjení telefonu. Škoda tradičně nabízí simply clever vychytávky. Jsou jimi už tradičně deštník ve dveřích s odkapávací plochou, multifunkční držák ve středovém pásu, držák nápojů, odpadkový koš, přihrádka pod sedadlem, a ne příliš trvanlivá ochrana hrany dveří, která se vysune mechanickým kolíkem.
Podvozek je mnohem tužší, má tvrdší torzní příčku a delší rozvor náprav. Má větší světlou výšku, a tak i silnější stabilizátor. Dodává se ve dvou variantách. První je standartní varianta, tou druhou je adaptivní sportovní verze s nastavitelnými tlumiči, který má o 1 centimetr sníženou světelnou výšku.
Kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 4,2 až 5,1 litru na 100 kilometrů. Prodává se v šesti variantách motorizace. Benzínová 1,0 TSI s pětistupňovou mechanickou převodovkou o výkonu 70 kW. Benzínová1,5 TSI s šesti stupňovým mechanickým převodem a 110 kW. Další je benzínová 1,0 TSI o výkonu 85 kW a příjemným sedmistupňovým automatem. A poslední benzínovou 1,5 TSI se 110 kW opět se sedmistupňovou automatikou. Následuje dieselová 1,6 TDI o 85 kW s šesti stupni mechanického převodu a 1,6 TDI taktéž s 85 kW v sedmistupňovém automatu.
Nalézt ji lze ve třech základních stupních výbavy Ambition, Style a Monte Carlo. Co se jízdních vlastností týče, přestože je auto vyšší pěkně sedí i v zatáčkách, je agilní a působí hravě. Protože skvěle zvládá nedostatky silnic, je určené pro běžné denní cestování a v českém provozu určitě nezklame.